- 0 likes
- 1176 views
Projektowanie i wykonywanie odzieży obejmuje również działania związane z promocją marki. Na metkach zamieszczane są także informacje o rozmiarze, składzie produktowym, zasadach pielęgnacji. Część z nich znajduje się na metkach papierowych na stałe przyszytych do ubrania. Inne przyczepiane są na żyłkach lub sznureczkach. I choć po zakupie najczęściej lądują w koszu, to na sklepowym wieszaku pełnią też rolę dekoracyjną.
Plomby odzieżowe służą do znakowania i zabezpieczania ubrań oraz akcesoriów. Są niezbędnym elementem reklamy, na którym – oprócz logo producenta – można umieścić informację o składzie produktu, zasadach pielęgnacji, cenie czy promocji.
Metkowanie produktów
Metkowanie produktów to końcowy etap związany z ich dystrybucją do sklepów czy butików. Plomby odzieżowe, które są wykorzystywane w tym celu ułatwiają metkowanie. Jednocześnie wykorzystywane są do ekspozycji towarów na sklepowych półkach i wieszakach. Klient już z daleka może rozpoznać, z jakiej kolekcji pochodzi dany płaszcz czy sukienka. Metka jako element opakowania produktu może zawierać nie tylko logo marki i hasło, ale też najważniejsze informacje o nim, np. obecność w składzie kaszmiru czy wysokość rabatu.
Jakie plomby odzieżowe wybrać?
Rola plomby odzieżowej nie sprowadza się jedynie do poinformowana klienta czy zareklamowania towaru. Jest także formą zabezpieczenia na wypadek kradzieży. Trudno w niezauważony sposób zerwać metkę – tak, aby wynieść towar ze sklepu, nie płacąc za niego.
Ze względu na szereg ważnych zadań, jakie spełniają plomby odzieżowe muszą być one:
- solidnie mocowane, aby przetrwały transport i rozładunek w nienaruszonej formie,
- estetyczne, utrzymane w odpowiedniej kolorystyce, prostokątne, eliptyczne, okrągłe lub kwadratowe,
- czytelne, aby informacje o producencie były widoczne.
Plomby odzieżowe to jeden ze sposobów zabezpieczania i reklamy. Znamy też inne metody znakowania ubrań, np. poprzez umieszczanie na nich metalowych blaszek czy naszywek haftowanych.