- 0 likes
- 1596 views
Często mówi się o tym, że metka przy odzieży ma znaczenie. W podwórkowym slangu chodzi oczywiście o to, że metka znanej firmy dodaje prestiżu i klasy noszącej daną sztukę odzieży osobie. Jednak pomijając osiedlowe żarty, metka naprawdę ma znaczenie. Jest ona dobrym sposobem na przekazanie informacji od producenta odzieży do klienta.
Informacje o produkcie
Na metce mogą znaleźć się chociażby informacje o samym produkcie. Producent danej bluzki czy spodni dzięki metce może przekazać klientowi, jak dbać o odzież. Na metce mogą znaleźć się wytyczne dotyczące prania, suszenia czy prasowania danej sztuki odzieży. Niektórzy producenci umieszczają na niej również inne informacje, np. o tym, czy dany produkt został wytworzony ręcznie lub zgodnie z trendami ekologicznymi. Metka pozwala na powiadomienie klienta o rozmiarze i cenie danego produktu. Wyobraźmy sobie wielki sklep odzieżowy, w którym na odzieży nie ma metek. Musiałby on zatrudniać bardzo wiele personelu, który odpowiadałby na pytania klientów i pomagał im szukać towarów na półkach. Dzięki metkom klienci sami znajdują interesujące ich informacje.
Informacja o producencie
Metka poniekąd może też być nośnikiem reklamowym. W sklepach, w których sprzedaje się odzież od różnych producentów, każdemu z nich zależy, aby klient zapamiętał, że to właśnie jego towar spodobał mu się najbardziej. Dzięki takiej wiedzy być może klient będzie chciał zapoznać się z ofertą jego firmy. Producenci wszywają więc metki w ubrania lub stosują specjalne plomby do metek, które gwarantują, że metka zostanie na swoim miejscu nawet po burzliwym transporcie odzieży czy niechlujnym rozpakowywaniu towaru. Na metce warto umieścić nie tylko dane teleadresowe producenta, ale także adres strony www z jego sklepem internetowym oraz nazwę fanpaga w mediach społecznościowych. Wiele młodych osób chętnie robi zakupy online, być może więc zrywając metkę po zakupie towaru odruchowo sięgnie po smartfona by posurfować prosto pod podany na metce adres.