Nabijanie plastikowych nap

Napy plastikowe są bardzo często spotykanym elementem ubrań. Kupując odzież wyposażoną w napy, przeważnie otrzymujemy zapasową parę. Tylko jak ją zmienić, kiedy nam odpadnie? Możemy to zrobić samodzielnie albo skorzystać z pomocy specjalisty. Różnorodny wybór kolorów i rozmiarów nap plastikowych oferują sklepy pasmanteryjne. Nie są sprzedawane pojedynczo, lecz w kompletach, ale za to mają bardzo niską cenę. Continue reading

Funkcje guzików do spodni

Guziki jako element służący zapinaniu ubrań zaczęto używać w XIII wieku. Wcześniej były stosowane jako biżuteria lub dekoracja. Przeważnie są okrągłe i wykonane z twardego materiału jak plastik czy metal. Mogą być obszyte materiałem lub skórą i posiadać od 2 do 4 oczek. W ekskluzywnej odzieży odpowiednie dobranie guzika pełni niezwykle istotną funkcję.

Funkcja ornamentacyjna

W przypadku odzieży z wysokiej półki guziki do spodni muszą być odpowiednio dobrane. Idealnie uzupełniają i podkreślają tę część garderoby. Nadają jej indywidualnego charakteru. Jak mówi popularne powiedzenie – diabeł tkwi w szczegółach. Wybór rodzaju guzika zależy od stylizacji danego produktu. W najwyższym szczeblu hierarchii formalności znajdują się guziki ciemne i wykończone połyskiem. W stylizacjach codziennych dominują guziki metalowe, matowe, o jasnych barwach czy przebarwieniach. Wysokiej jakości guziki są ładniejsze, unikatowe i bardziej wytrzymałe. Przeważnie wykonuje się je z naturalnych materiałów jak orzech corozo, róg bawołu, masa perłowa. Można je też obciągać materiałem, np. jedwabiem, co widać, np. w smokingu.

Funkcja praktyczna

Metalowe guziki miały najpierw zastosowanie w armii. Budowały autorytet wśród oficerów i żołnierzy. Obecnie są powszechnie wykorzystywane w bawełnianych spodniach jak jeansy, legginsy czy chinosy. Guziki służą przede wszystkim do zapinania spodni. Wówczas mamy pewność, że będą trzymać się bez problemu i nie zsuną się podczas noszenia. Dla tych, którzy noszą szelki, powstały specjalne guziki, ułatwiające ich mocowanie. Mogą być przyszywane do spodni na zewnątrz lub wewnątrz, zamiast szlufek. Bardzo ciężko spotkać spodnie z guzikami do szlufek, dlatego ich miłośnicy muszą odwiedzić krawca, by je dodatkowo zamontować. W jeansach oprócz głównego guzika znajdują się metalowe guziczki w małych kieszonkach. Wzmacniają one szwy kieszeni, dzięki czemu ta część spodni jest bardzo wytrzymała i nie rozrywa się. Pomysł ten został opatentowany w 1873 roku przez Davisa and Levi Straussa.

Niesforne troczki

Wiele producentów odzieży wykańcza swoje produkty różnego rodzaju troczkami. Najczęściej są to troczki przy bluzach i spódnicach. Wydawać by się mogło, że troczki to po prostu zwykłe sznurki, którym nie należy poświęcać większej uwagi. Jednak jak w większości zagadnień branży odzieżowej – to właśnie detale decydują o tym, czy dany producent odniesie sukces na rynku, czy nie.

Kolor ma znaczenie

Nawet najpiękniejszą bluzę wykonaną z dobrej jakości materiału można oszpecić jeśli wybierze się do niej niepasujący sznurek i niepasujące końcówki do sznurków. Zarówno sam sznurek jak i końcówki powinny pasować kolorystycznie i stylistycznie od całości. Troczki od kaptura bluzy wiszą luźno na wysokości piersi osoby noszącej bluzę, można więc powiedzieć, że są w jej centralnym punkcie. Chociaż wydawać się mogą małe i niepozorne, maja ogromny wpływ na to, jakie wrażenie robi ubiór. Dlatego też producenci ubrań, w których pojawią się troczki powinni dobrze przemyśleć ich kształt i kolor, aby nie zniechęcić do danego towaru potencjalnych kupców.

Zadania specjalne

A może by tak zignorować końcówki do sznurków, i zostawić sam sznurek zakończony supełkami? Nie byłoby w tedy problemu z doborem kolorystki. Nie jest to jednak dobry pomysł. Końcówki do sznurków pełnią kilka zadań specjalnych. Przede wszystkim dbają o to, aby sznurek nie wciągnął się do ściągacza. Przeważnie są większe, niż jego otwory. Każdy komu choć raz przyszło przeciągać sznurek z powrotem na swoje miejsce przy pomocy agrafki wie, jakie może to być frustrujące. Po drugie końcówki do sznurka ukrywają nieestetyczne supełki na jego końcach. Najczęściej supełków nie można zlikwidować. Dzięki nim sznurek nie zaczyna się pruć. Dobrej jakości końcówki do sznurków lekko je dociążają. Dzięki temu przy lekkich podmuchach wiatru troczki zostają na swoim miejscu, zamiast dać się zawiewać osobie noszącej bluzę prosto w nos czy do buzi. Kolejną ich zaletą jest to, że ładne modele końcówek do sznurków mogą wręcz być wspaniałą ozdobą bluzy i jej świetnym wykończeniem.

Metka ma znaczenie!

Często mówi się o tym, że metka przy odzieży ma znaczenie. W podwórkowym slangu chodzi oczywiście o to, że metka znanej firmy dodaje prestiżu i klasy noszącej daną sztukę odzieży osobie. Jednak pomijając osiedlowe żarty, metka naprawdę ma znaczenie. Jest ona dobrym sposobem na przekazanie informacji od producenta odzieży do klienta.

Informacje o produkcie

Na metce mogą znaleźć się chociażby informacje o samym produkcie. Producent danej bluzki czy spodni dzięki metce może przekazać klientowi, jak dbać o odzież. Na metce mogą znaleźć się wytyczne dotyczące prania, suszenia czy prasowania danej sztuki odzieży. Niektórzy producenci umieszczają na niej również inne informacje, np. o tym, czy dany produkt został wytworzony ręcznie lub zgodnie z trendami ekologicznymi. Metka pozwala na powiadomienie klienta o rozmiarze i cenie danego produktu. Wyobraźmy sobie wielki sklep odzieżowy, w którym na odzieży nie ma metek. Musiałby on zatrudniać bardzo wiele personelu, który odpowiadałby na pytania klientów i pomagał im szukać towarów na półkach. Dzięki metkom klienci sami znajdują interesujące ich informacje.

Informacja o producencie

Metka poniekąd może też być nośnikiem reklamowym. W sklepach, w których sprzedaje się odzież od różnych producentów, każdemu z nich zależy, aby klient zapamiętał, że to właśnie jego towar spodobał mu się najbardziej. Dzięki takiej wiedzy być może klient będzie chciał zapoznać się z ofertą jego firmy. Producenci wszywają więc metki w ubrania lub stosują specjalne plomby do metek, które gwarantują, że metka zostanie na swoim miejscu nawet po burzliwym transporcie odzieży czy niechlujnym rozpakowywaniu towaru. Na metce warto umieścić nie tylko dane teleadresowe producenta, ale także adres strony www z jego sklepem internetowym oraz nazwę fanpaga w mediach społecznościowych. Wiele młodych osób chętnie robi zakupy online, być może więc zrywając metkę po zakupie towaru odruchowo sięgnie po smartfona by posurfować prosto pod podany na metce adres.

Mocny charakter wymaga ćwieków!

Blaszki, ćwieki i rożnego rodzaju napy co kilka lat wracają do mody. Nic dziwnego. Nadają ubraniom wyjątkowy i unikalny look. Metalowe ozdoby na ubraniach kojarzą się nie tylko subkulturami, ale również z twardymi, nieustępliwymi charakterami. Jeśli więc chcesz dodać swojej starek kurtce lub spodniom nieco pazura, pomyśl o zakupie metalowych dodatków krawieckich i weź sprawy w swoje ręce.

Na rockowo

Odzież ozdobiona ćwiekami kojarzy się z mocnym rockiem. Wszelkiego rodzaju blaszki przyszywane do kurtek dżinsowych czy podartych spodni nadają im buntowniczego charakteru. Do „oćwiekowanych” ubrań pasują te w kolorze czarnym, a także wszelkiego rodzaju koszulki z zespołami rockowymi. Rockowy styl to pełen luz. Nie ma więc mowy o eleganckich torebkach czy grzecznym makijażu. Decydując się na ozdobienie swojej garderoby metalowymi akcesoriami musisz być gotowy, że w nowym outficie będziesz prezentować buntowniczą cześć swojego charakteru.

… i na motocyklowo!

Metalowe akcesoria przy odzieży kojarzą się również z motocyklami, a dokładnie chopperami. W stroju motocyklisty króluje czarna skóra, frędzle i właśnie blaszki lub ćwieki. Postronnym osobom taki look może kojarzyć się z filmami z lat 80. o gangach motocyklowych. Chociaż swego czasu uznany był za kiczowaty, w ostatnich latach do sklepów powróciły skórzane kurtki z frędzlami i szybko ponownie stały się modowym hitem. Jeśli w Twojej szafie zalega stara, nieużywana, a nawet już lekko podniszczona kurtka, nadaj jej modny wygląd wbijając w nią ćwieki. Do ciężkich, czarnych butów i lekko znoszonych dżinsow będzie pasowała idealnie! Jeśli masz smykałkę do prac ręcznych, możesz stworzyć  ćwieków jakąś ciekawą kompozycję na plecach kurtki. Jest to żmudne zadanie, ale zdecydowanie warte poświęconej cierpliwości. Dzięki niemu uzyskasz jedyny w swoim rodzaju, niepowtarzalny ciuch. Jeśli nie jesteś pewien swoich umiejętności, spróbuj najpierw stworzyć ćwiekowy wzór na najzwyklejszym t-shircie. Spróbujesz raz i zakochasz się tej metodzie ozdabiania ubrań!

Galanteria metalowa z logotypem własnej firmy

Wielu producentów odzieży nie wykorzystuje możliwości, jakie daje galanteria metalowa z logotypem firmy. Logotyp umieszczony na guzikach czy napach ma naprawdę ogromną moc. Przyjrzyjmy się kilku zaletom takiego rozwiązania.

Reklama firmy

Osoba nosząca odzież naszej produkcji, dzięki guzikom z logotypem lub nazwą firmy, będzie robiła nam reklamę. Jeśli stworzymy wyjątkowo udany ciuch, osoby postronne, które go zobaczą, będą chciały poznać inne produkty naszej firmy. Nie będą miały problemu z ustaleniem jej nazwy, jeśli będzie ona wygrawerowana na guziku lub ozdobnej blaszce. Tego typu rozwiązanie jest szczególnie istotne wtedy, gdy metka z nazwą firmy została odcięta (np. bo drapała w kark), lub informacje na niej zawarte się dawno sprały. Wiele osób patrzących na nasz produkt podświadomie zarejestruje nazwę firmy. Dzięki temu poszerza się świadomość istnienia marki.

Wyróżnienie wśród konkurencji

Firm produkujących odzież jest obecnie na rynku bardzo wiele. Gdy w którymś sezonie pojawia się jakiś modny fason, wszyscy producenci próbują go naśladować. Poszczególne marki czasami więc trudno nawet odróżnić od siebie. Również w tym wypadku guziki z nazwą naszej firmy będą czymś co podkreśli, że dany projekt należy właśnie do nas. Osoba szukająca identycznej bluzki czy spodni trafi właśnie do naszej firmy, a nie do konkurencji.

Świadomość istnienia marki

Osoby, które dzięki guzikom z brandingiem poznają i zapamiętają nazwę naszej firmy, można uznać za sukces przedsięwzięcia. Im więcej osób kojarzy daną markę, tym bardziej wydaje się ona lepsza, pewniejsza i godna zaufania. Dlatego im więcej osób pokazuje na mieście nasz logotyp, tym lepiej dla firmy.

Jakość

Producent ubrań, który posiada „własne” guziki wydaje się bardziej wiarygodny. Klient widzi, że producent przykłada wielką wagę do jakości ubrań jakie sprzedaje, w tym nawet do małych detali. Taki szczegół może przyciągnąć oko potencjalnego klienta i skłonić go do zakupy naszego produktu.